בריאות ורפואה

טרשת נפוצה – הטבות מהמדינה וקצבת ניידות

טרשת נפוצה הינה מחלה דלקתית כרונית ואיננה קלה כלל וכלל. המחלה קשורה למערכת העצבים, ועקב כך היא פוגעת באברים שונים בגוף. ברוב המקרים, הפגיעה העיקרית היא באברים כמו המוח, חוט השדרה ועצבי הראייה, פגיעה לא פשוטה כלל וכלל. לכן, החולים בטרשת נפוצה סובלים מפגיעות שונות בפעילות המוטוריות שלהם, ואפילו פעולות בסיסיות אשר נחשבות פשוטות, כמו ראייה, עיכול מזון, יכולת חשיבה הגיונית וכדומה, הופכות למורכבות וקשות, עד שלא ניתן לבצע אותם. בעקבות הפגיעות הללו, החולים בטרשת נפוצה לא יכולים לעבוד ולהתפרנס כפי שיכלו קודם לכן, ופעמים רבות הם גם זקוקים לסיוע צמוד, דבר אשר דורש מהם הוצאות כלכליות כבדות ובשל כך הם זקוקים להטבות מהמדינה וקצבאות שונות שיסייעו להם להתמודד עם המחלה בצורה טובה יותר מבחינה כלכלית.

 

סובלים מטרשת נפוצה ? מגיעה לכם קצבת ניידות
לבדיקת זכאות לקצבה מהמדינה מלאו את פרטיכם:



הזכויות של חולי טרשת נפוצה במוסד לביטוח לאומי

החולים בטרשת נפוצה מקבלים זכויות שונות אשר מאפשרות להם להתנהל בצורה טובה יותר מבחינה כלכלית ולהתמודד טוב יותר עם המחלה. בין הזכויות של החולים הללו, אלו הן העיקריות:

קצבת נכות כללית – אנשים אשר חולים בטרשת נפוצה יכולים לקבל קצבת נכות כללית במידה וקיבלו 40% נכות ואחד הליקויים ממנו הם סובלים עומד על לפחות 25%. כמובן, את הקצבה הזו ניתן לקבל אך ורק במידה והמחלה פגעה ביכולת של החולה לעבוד ולהתפרנס. במקרה ומדובר בעקרת בית, גם העובדה שהיא איננה יכולה יותר לבצע את עבודות הבית נחשבת כאן והיא תהיה זכאית לקבלת קצבה (בתנאי שיש לה לפחות 50% נכות).
קצבת ניידות – קצבה אשר ניתנת לחולים בטרשת נפוצה אשר נמצאים בשלבים מתקדמים של המחלה וסובלים מפגיעה בגפיים התחתונות שלהם, מה שיוצר מוגבלות משמעותית ביכולת הניידות שלהם. קצבת הניידות כוללת הטבות שונות כמו זכאות לרכישת רכב בפטור (מלא או חלקי) ממס, תו חניית נכה וקצבה כספית חודשית עבור הוצאות ההחזקה של הרכב.

הזכויות של חולי טרשת נפוצה במס הכנסה

החולים בטרשת נפוצה זכאים גם להטבות .במס הכנסה בהתאם לאחוזי הנכות שלו ובהתאמה לחולי שלו (האם הוא סובל רק מטרשת נפוצה או ממחלות נוספות).